Nieuwe pensioenregeling

  • Eén contactpersoon voor de hele implementatie
  • Duidelijke processtappen
  • Je wordt goed op de hoogte gehouden van de status

Hulp nodig? Neem contact op

English version

Een nieuwe pensioenregeling bij Nationale-Nederlanden: hoe werkt het?

We willen de overstap naar de pensioenregeling zo goed mogelijk laten verlopen voor jou en je werknemers. Op deze pagina vind je onder andere stappenplannen waar informatie in staat over het cliëntenonderzoek dat we uitvoeren voor de overeenkomst tot stand komt. We gaan graag voor je aan de slag om de pensioenregeling in orde te maken. Hieronder vind je praktische informatie over de invoer van de regeling.

Stap 1: aanleveren aanvullende gegevens

Bij een akkoord op de offerte, vragen we je gegevens aan te vullen. We hebben bijvoorbeeld een ondertekende uitvoeringsovereenkomst nodig, een ondertekende UBO-verklaring en een uittreksel KVK.

Bekijk alle aanvullende gegevens die nodig (kunnen) zijn

Om een overeenkomst te kunnen aangaan, moeten we éérst het cliëntenonderzoek met een positief resultaat afronden. Na het aanleveren van alle informatie en documenten starten we met het controleren van de gegevens om te beoordelen of de overeenkomst tot stand kan komen. Stuur de volgende gegevens naar je adviseur. Hij zet de gegevens door naar het team cliëntenonderzoek bij Nationale-Nederlanden via adviseur.nn.nl:

  • Kopie ID-bewijs van de ondertekenaar(s) van de overeenkomst en UBO-verklaring (aanleveren zonder zichtbaar bsn nummer).
  • Volledig ingevulde en ondertekende UBO-verklaring door de tekenbevoegde(n) volgens de KVK.
  • Een uittreksel uit het UBO-register.
  • Uittreksel KVK (niet ouder dan drie maanden).
  • Getekend en gedateerd Organogram (niet ouder dan drie maanden). Uit dit Organogram moeten de percentages van eigendom en zeggenschap blijken. Als er sprake is van een 100% aandeelhouderschap tussen onze gezamenlijke cliënt en de UBO(’s), is een organogram niet nodig.
  • IBAN van de contractant.
  • In geval van aparte factuurgroepen: IBAN van de gelieerde ondernemingen.

Benodigde gegevens voor het implementeren van je pensioenregeling
Onderstaande gegevens hebben we nodig om je pensioenregeling te implementeren. Stuur ze naar je adviseur. Hij deelt de gegevens met zijn contactpersoon bij Nationale-Nederlanden.

  • Ondertekende uitvoeringsovereenkomst (NL versie) door de tekenbevoegde(n) volgens de KVK.
  • Opgave van de gegevens van de contactpersoon van de gelieerde onderneming(en).
  • Een volledig ingevuld deelnemersbestand (inclusief e-mailadressen).
  • Maak je gebruik van salarispakketkoppelingen of Benefits Plaza? Geef dit dan door.
  • Voor een DGA: De door de DGA en zijn eventuele partner ondertekende aanvulling op de overeenkomst Pensioen voor de directeurgrootaandeelhouder.
  • In geval van CORV: Ingevuld en ondertekend contract Collectieve Overlijdensrisicoverzekering.
  • Bij overgang naar PPP Wtp vlakke premie: Het Transitieplan Wet toekomst pensioenen. Onderaan deze pagina lees je er meer over.

Stap 2: implementatie

Zijn alle benodigde gegevens binnen en is de overeenkomst tot stand gekomen omdat het cliëntenonderzoek met een positief resultaat is afgerond, dan implementeren we de pensioenregeling in onze administratie. Ook maken we de persoonlijke online portalen voor jou en je werknemers in orde.

Stap 3: toegang werkgeversportaal

Is de pensioenregeling ingeregeld in de administratie, dan ontvang je binnen twee weken een bevestiging per e-mail over dat je persoonlijke online omgeving Mijn NN Zakelijk voor je klaar staat. Beheert je adviseur je pensioenregeling, dan ziet hij jouw pensioenregeling in zijn persoonlijke online omgeving op adviseur.nn.nl.

Stap 4: toegang werknemersportaal

Werknemers ontvangen een welkomst e-mail om naar mijn.nn te gaan om op Inkomen later de pensioenregeling te bekijken. Zij krijgen hier inzicht in de verwachte inkomsten voor later. Ook bekijken zij hier verschillende keuzes voor hun pensioen. Keuzes en wijzigingen kunnen zij direct doorgeven via de online omgeving.

Bekijk meer informatie over mijn.nn Inkomen Later

Aan de slag!

Je bent nu klaar om zelf aan de slag te gaan.

Persoonlijk Pensioen Plan Wtp met vlakke premie

Heb je gekozen voor Persoonlijk Pensioen Plan Wtp met vlakke premie? En had je hiervoor een pensioenregeling bij een andere uitvoerder? Dan maak je de overstap naar een pensioenregeling volgens de nieuwe regels van de Wet toekomst
pensioenen (Wtp). Hierbij gelden een aantal extra wettelijke verplichtingen.

  • Je bent als werkgever verplicht een 'transitieplan' op te stellen en bij ons aan te leveren. In dit plan lezen je werknemers een toelichting op de keuzes die je maakt voor het nieuwe pensioen. Wat er gebeurt met de eerder opgebouwde pensioenen. En waarom sprake is van een evenwichtige overgang naar de Wtp-regeling. Je adviseur kan je hier meer over vertellen. Als uitvoerder zijn wij verplicht om jouw transitieplan online beschikbaar te stellen aan je werknemers.
  • Je werknemers ontvangen extra informatie bij de overgang naar een pensioen volgens de nieuwe regels. In ons aanvullende stappenplan zie je hoe we dat doen.

Hulp nodig met overstappen? We helpen je graag!

Neem contact op met je eigen adviseur. Of gebruik voor algemene vragen de onderstaande contactmogelijkheden:

Contactformulier

Kies als onderwerp de optie 'pensioen voor je werknemers'

Naar contactformulier

Telefonisch contact

Bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 09.00 uur tot 17.00 uur.

010 513 02 80