Service en contact: Internetsparen en Depositosparen

Hoe kan Sanne je helpen?

Chat met Sanne, onze digitale assistent. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren neemt een collega het over.

Open de chat

Rekening openen

Internetspaarrekening openen

Een internetspaarrekening openen doe je eenvoudig en snel online.

Je kunt bij ons twee internetspaarrekeningen openen: één alleen op jouw naam en één samen met iemand anders (en/of rekening). Nationale-Nederlanden biedt geen betaalrekeningen aan. Je kunt dus een internetspaarrekening bij ons openen zonder Nationale-Nederlanden betaalrekening.

Depositorekening openen

Voor het openen van een depositorekening heb je een Nationale-Nederlanden internetspaarrekening nodig. Aan één internetspaarrekening kun je meerdere deposito’s koppelen.

Heb je al een internetspaarrekening?
Log dan in op mijn.nn en ga naar je internetspaarrekening. Kies onder ‘Zelf regelen’ voor ‘Deposito openen’. Of open de NN App en ga naar je internetspaarrekening, druk op het plusje rechts bovenin het scherm en kies voor 'Depositosparen'.

Nog geen internetspaarrekening?
Open eerst een internetspaarrekening en ga daarna naar je rekening in de NN App of mijn.nn. Hier open je eenvoudig een deposito.


Geld overmaken

Geld overmaken van en naar je internetspaarrekening

Op de pagina Geld overmaken lees je hoe je eenvoudig geld overmaakt van en naar je internetspaarrekening.

Geld overmaken van en naar je depositorekening

Je kunt niet bijstorten op je lopende deposito. Als je meer geld op een deposito wilt storten, open je een nieuw deposito tegen het rentepercentage van dat moment.

Tijdens de looptijd kun je je geld niet opnemen. Je kunt wel eerder stoppen. Dan betaal je mogelijk opnamekosten. Lees meer over je deposito beëindigen.


Wijzigen

Tegenrekening wijzigen

Je wijzigt je tegenrekening eenvoudig in mijn.nn:

  • Log in op mijn.nn.
  • Kies de rekening waarvan je de tegenrekening wilt wijzigen.
  • En kies bij ‘Zelf regelen’ voor ‘Tegenrekening wijzigen’.

Heb je geen inloggegevens? Dan kun je deze aanvragen op de inlogpagina van mijn.nn.

Rekening beëindigen

Je beëindigt je internetspaarrekening eenvoudig zelf in mijn.nn:

  • Log in op mijn.nn.
  • Kies je rekening Internetsparen.
  • Onder het menu 'Zelf regelen' kies je ‘Rekening beëindigen’.
  • Vink aan dat je je rekening wilt opzeggen en verstuur je verzoek.

Je saldo en de opgebouwde rente maken we over naar je tegenrekening. Dit duurt maximaal één werkdag. Je ontvangt een e-mail van ons waarin we bevestigen dat we je rekening hebben beëindigd.

Je kunt je internetspaarrekening niet telefonisch beëindigen. Heb je geen inloggegevens voor mijn.nn of ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Dan kun je deze aanvragen op de inlogpagina van mijn.nn.

Deposito beëindigen
Wil je eerder stoppen met je deposito? Dat kan, maar dan betaal je mogelijk opnamekosten. Lees meer over je deposito beëindigen.

Automatisch sparen/periodiek overboeken

Met automatisch sparen zet je automatisch geld opzij. Ga in mijn.nn naar je internetspaarrekening en stel onder ‘Zelf regelen’ eenvoudig automatisch sparen in. Je kiest zelf het bedrag dat je wilt sparen en de datum waarop wij dat incasseren van je tegenrekening. Valt de incassodatum in het weekend? Dan incasseren wij de eerstvolgende werkdag. Als je wilt stoppen met automatisch sparen dan kun je dit in mijn.nn onder ‘Zelf regelen’ weer uitzetten.

Lees meer over geld overmaken

Mederekeninghouder toevoegen

Je kunt geen mederekeninghouder toevoegen aan een bestaande internetspaarrekening. Je kunt wel een nieuwe internetspaarrekening openen samen met de mederekeninghouder. Je kunt bij ons twee internetspaarrekeningen openen: één alleen op jouw naam en één samen met iemand anders (en/of rekening).

Let op: het is belangrijk dat je internetspaarrekening op precies dezelfde naam (of namen) staat als je tegenrekening.

Internetspaarrekening openen

Gezamenlijke rekening op je naam zetten

Hoe je de gezamenlijke rekening op jouw naam zet, lees je op de pagina Je internetspaarrekening wijzigen.

Contactgegevens wijzigen

Je woonadres, telefoonnummer en e-mailadres wijzig je eenvoudig zelf in mijn.nn:

  • Log in op mijn.nn.
  • Kies voor ‘Gegevens en instellingen’.
  • Wijzig daar je gegevens. Je wijziging wordt direct verwerkt.

Heb je geen inloggegevens? Dan kun je deze aanvragen op de inlogpagina van mijn.nn.

Tenaamstelling van internetspaarrekening of depositorekening wijzigen

Je wijzigt de tenaamstelling (voorletters en/of achternaam) van je rekening op de volgende manier:

  • We ontvangen graag een ondertekend verzoek met daarin de wijziging en het rekeningnummer van de Nationale-Nederlanden rekening. Onder het verzoek moet de handtekening staan van de persoon waar het om gaat.

Welke documenten we nog meer nodig hebben, verschilt per situatie:

  • Staat je naam onterecht verkeerd in ons systeem? Stuur ons dan een kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart (voor- en achterkant) of een uittreksel uit het bevolkingsregister. Een kopie van je rijbewijs accepteren we niet.
  • Is je naam gewijzigd door een geregistreerd partnerschap, huwelijk of echtscheiding? Stuur ons dan één van de volgende documenten:
    • Een kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart (voor- én achterkant) of een uittreksel uit het bevolkingsregister. Een kopie van je rijbewijs accepteren we niet.
    • Een kopie van het trouwboekje.
    • Een kopie convenant of register.
  • Is je naam gewijzigd om een andere reden? Stuur ons dan een kopie van het koninklijke besluit.

Je kunt de documenten uploaden in mijn.nn of opsturen per post naar:

Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag

We wijzigen de tenaamstelling van je rekening, nadat we je verzoek hebben ontvangen. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.

Let op: het is belangrijk dat je internetspaarrekening op precies dezelfde naam (of namen) staat als je tegenrekening.


Veelgestelde vragen over internetsparen

Meer over sparen

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Chatten

Start de chat

Chat met Sanne, onze digitale assistent. Komt die er niet uit? Binnen kantooruren neemt een collega het over.

Bellen

088 663 06 63

Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Houd rekening met een wachttijd.

Online

Contactformulier

Binnen 5 werkdagen reactie.