WA All risk | Autoverzekering

Veel gekozen als de auto 0 tot en met 6 jaar oud is

  • Ook verzekerd voor schade die je zelf veroorzaakt aan je eigen auto
  • Nieuwwaardegarantie en aanschafwaardegarantie tot 2 jaar nadat je de auto kocht
  • 10% korting op je 2e en volgende auto in het gezin

Bereken je premie

Wat is een WA All risk dekking?

De WA All risk Autoverzekering heeft de meest uitgebreide dekking. Je kiest voor WA All risk als je ook verzekerd wilt zijn tegen schade die je zelf veroorzaakt aan je auto. Ook vandalisme is verzekerd met WA All risk.

Goed om te weten: andere verzekeraars noemen WA All risk ook wel Volledig casco of casco.


Welke andere dekkingen zijn er?

De dekking WA All risk wordt het meest gekozen als de auto jonger is dan 7 jaar. Maar je kunt ook kiezen voor de dekking WA Plus of WA. WA Plus wordt het meest gekozen als de auto 7 tot 12 jaar oud is. Is de auto 12 jaar of ouder? Dan is voor veel mensen de WA-dekking een logische keuze.

Waarvoor ben je verzekerd?

Dekking WA WA
Plus
WA
All risk
Schade door je auto aan anderen en spullen van anderen
24 uur per dag hulp bij ongelukken, ook in het buitenland
Schade door brand, storm, hagel of aanrijding met een dier
Schade door diefstal en joyriding
Sterretjes, barsten of putjes in je autoruit
Schade aan je eigen auto door bijvoorbeeld aanrijding en vandalisme
Garantie nieuwe auto Bekijk uitleg 2 jaar 2 jaar
Garantie tweedehands auto Bekijk uitleg 2 jaar 2 jaar
Meer over
WA
Meer over
WA Plus

Bereken je premie

Waarvoor ben je niet verzekerd?

Je bent onder andere niet verzekerd voor schade of hulp als je:

  • jouw auto verhuurt of als taxi gebruikt;
  • rijdt onder invloed van drugs, alcohol of lachgas;
  • meedoet aan wedstrijden waarbij het gaat om snelheid en behendigheid;
  • rijdt met een ongeldig rijbewijs.

Bekijk ook de polisvoorwaarden. Daarin lees je precies waarvoor je wel en niet verzekerd bent.

Tevredenheidsgarantie

Ben je niet tevreden over de afhandeling van schade? Dan krijg je vier keer de maandpremie terug op je rekening.

Zo werkt het

Dit zijn de voorwaarden

lay965201745f044b6b9b612f435afbd628

Kies je eigen risico

Bij WA All risk kies je zelf de hoogte van je eigen risico. Bij schade betaal je dan een deel zelf. Zonder eigen risico vergoeden wij in de meeste gevallen je volledige schadebedrag.

Korting door hoger eigen risico

Als je kiest voor een vrijwillig eigen risico krijg je korting op je premie. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager je premie. Heb je schade? Dan betaal je dat deel zelf. Je kunt kiezen voor een eigen risico van € 0,-, € 150,-, € 300,-, € 600,- of € 1.200,-.

Schadeafhandeling via Schadegarant

Bij Nationale-Nederlanden werken we samen met het grote schadeherstelnetwerk van Schadegarant.

Laat je je autoruit repareren via Glasgarant? Dan betaal je geen eigen risico. Bij het vervangen van je autoruit en andere schades betaal je het eigen risico dat je bij het afsluiten zelf kiest.

Wij regelen direct de betaling met het bedrijf dat je auto repareert. Bovendien heb je 4 jaar garantie op de reparatie.

Kies je toch liever voor een andere garage? Dan betaal je bij ruitreparatie een vast eigen risico van € 150,-. Bij andere schades en bij ruitvervanging betaal je een extra eigen risico van € 400,-. Dat eigen risico komt boven op het eigen risico dat je hebt gekozen.

Aanvullende dekkingen

Voor extra zekerheid breid je je Autoverzekering uit met aanvullende modules.

Rechtsbijstand

Je bent bijvoorbeeld verzekerd voor:

  • juridische hulp bij het bepalen wie er schuldig was aan een ongeval.
  • juridische hulp bij conflicten over koop, onderhoud of reparatie van je auto.
Meer informatie

Met de module Rechtsbijstand sta je er niet alleen voor bij juridische problemen in het verkeer met je auto. Bijvoorbeeld bij het bepalen wie er schuldig was aan een ongeval. Maar ook bij problemen over koop, onderhoud of reparatie van je auto.

Waarvoor ben je verzekerd?

Je bent bijvoorbeeld verzekerd voor rechtshulp als je:

  • de kosten na een auto-ongeluk wilt verhalen.
  • een conflict hebt met je autodealer over bijvoorbeeld het (ver)kopen van je auto.
  • je auto wil terugkrijgen bij een conflict over bijvoorbeeld eigendom of beslaglegging.
  • een conflict hebt over schade die is ontstaan tijdens het vervoeren van je auto.

Welke hulp krijg je?

  • Je krijgt hulp van een jurist die opkomt voor je belangen en onderhandelt met de tegenpartij.
  • Kosten vergoed van externe deskundigen of advocaten en de kosten van een gerechtelijke procedure.
  • Je krijgt de mogelijkheid om een bemiddelaar in te schakelen (mediation).
  • Soms zijn de kosten voor een rechtszaak hoger dan de schadevergoeding die de rechtszaak uiteindelijk voor je oplevert. Je krijgt dan de schade vergoed. Wel alleen als de verwachting is dat een rechter je gelijk geeft.

Tip

Je kunt ook de module Verkeer afsluiten bij de Rechtsbijstandverzekering. Met de module Verkeer ben je uitgebreider verzekerd. Want je verzekert je niet alleen als verkeersdeelnemer met de auto. Maar ook als voetganger en fietser of als passagier in bus, boot, trein en vliegtuig.

Schade inzittenden

Je bent verzekerd voor:

  • verwondingen die jij en je passagiers oplopen door een auto-ongeluk, inclusief smartengeld.
  • schade aan de spullen van de bestuurder en passagiers.
Meer informatie

Bij een ongeluk met je auto kan er letselschade ontstaan bij de bestuurder of passagiers. Met de module Schade Inzittenden ben je bij een gedekte schade verzekerd tot € 1.000.000,- per gebeurtenis. Ook jullie spullen in de auto zijn verzekerd tegen schade. Het maakt niet uit wie het ongeluk veroorzaakt. Of dat nog niet duidelijk is wie er fout zat.

Wanneer ben je verzekerd?

De bestuurder en passagiers van je auto zijn verzekerd bij een ongeval:

  • als ze in de auto zitten.
  • bij het in- of uitstappen.
  • als ze onderweg tijdelijk uit de auto zijn. Bijvoorbeeld voor een noodreparatie of om te tanken.

Pechhulp

  • Dag en nacht hulp als je auto stuk gaat door een mechanische of elektronische storing en je niet (verder) kunt rijden.
  • Keuze uit dekkingsgebied Nederland of Europa.
Meer informatie

Met de module Pechhulp krijg je dag en nacht hulp als je door een mechanische of elektronische storing niet (verder) kunt rijden.

Bekijk wat voor hulp je krijgt

Waar krijg je hulp?

Met Pechhulp Nederland krijg je hulp bij autopech in Nederland, behalve op Vlieland en Schiermonnikoog. Pechhulp Europa biedt hulp in het gebied van het internationaal verzekeringsbewijs, behalve in Nederland. Wil je in Nederland én Europa hulp bij pech? Dan kies je voor Europa inclusief Nederland.

EV Accu Zekerheid

Voor volledig elektrische auto’s. Het accupakket is verzekerd als:

  • De fabrieksgarantie is verlopen en het accupakket plotseling kapot gaat.
  • De auto niet ouder is dan 12 jaar en niet meer dan 300.000 kilometer heeft gereden.
Meer informatie

Wat is verzekerd?

Gaat het accupakket van je auto plotseling kapot door een probleem in het accupakket zelf? Dan ben je verzekerd voor de kosten van de reparatie of vervanging van het accupakket. Dit is het geval als het accupakket minder dan 70% van zijn oorspronkelijke capaciteit heeft.

Er wordt eerst gekeken of het accupakket kan worden gerepareerd. Kan dit niet? Dan wordt het vervangen.

Wat is niet verzekerd?

De capaciteit van een accupakket wordt door de jaren heen minder. Deze slijtage of degradatie van het accupakket is niet verzekerd.

Daarnaast is er geen dekking voor wisselende prestaties van je accu door seizoensinvloeden. Bijvoorbeeld als je accu in de winter minder bereik heeft doordat het koud is.

Goed om te weten: EV Accu Zekerheid biedt dekking als de fabrieksgarantie op het accupakket is verlopen. Weet je niet zeker hoeveel jaar fabrieksgarantie jouw accupakket nog heeft? Neem dan contact op met je merkdealer of kijk op hun website.

Je bemiddelaar

Nationale-Nederlanden Bank N.V. is de bemiddelaar van deze verzekering. Je sluit de Autoverzekering eenvoudig online via ons af zonder advies. Wij brengen deze verzekering onder bij de verzekeraar Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V. Wijzigingen regel je ook via ons. Wij ontvangen een vast percentage van je premie als provisie.

Lees meer over je bemiddelaar

Wil je advies?

Dan kun je terecht bij een onafhankelijk adviseur. Deze biedt een andere Autoverzekering van Nationale-Nederlanden aan dan op nn.nl wordt aangeboden met andere dekkingen en voorwaarden.

Meer informatie

lay0c33fbb1b9ca4111b5b2cd8ebf70205d

10% korting bij meer auto’s of motoren

Wil je twee, drie of vier auto’s en/of motoren binnen jouw gezin verzekeren? Dan krijg je 10% korting op de premie van de Autoverzekering of Motorverzekering die je extra afsluit. Je gezinsleden moeten wel op hetzelfde adres wonen als jij. Gezinsleden zijn jijzelf, je partner en kinderen die thuis wonen.

De extra auto of motor verzeker je makkelijk online.

Lees meer over een tweede auto verzekeren

Belangrijke informatie over de Autoverzekering

Bekijk polisvoorwaarden

Hieronder vind je de meest recente voorwaarden van de Nationale-Nederlanden Autoverzekering. Op je polisblad of in mijn.nn vind je terug welke voorwaarden en dekkingen voor jou gelden.

Bekijk verzekeringskaart

In de verzekeringskaart staan de belangrijkste kenmerken van de Autoverzekering van Nationale-Nederlanden. Deze kaart helpt je om de voorwaarden te vergelijken met andere aanbieders.

Verzekeringskaart Autoverzekering WA

Verzekeringskaart Autoverzekering WA Plus

Verzekeringskaart Autoverzekering WA All risk

Bedenktijd, contractduur en opzegtermijn

Na ontvangst van je polisblad heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt dan zonder reden je verzekering opzeggen en hoeft ook geen premie te betalen. Na deze 14 dagen bedenktijd is je verzekering dagelijks opzegbaar. Als je je verzekering niet opzegt, geldt er een contracttermijn van een jaar die stilzwijgend wordt verlengd.

Aanpassing van premie en voorwaarden

Soms is het vanuit de verzekeraar nodig om de premie en/of de voorwaarden voor deze verzekering aan te passen. Dit kan voor alle of een deel van de klanten zo zijn. Dit kan vanaf de verlengingsdatum van je verzekering.

Dit gebeurt bijvoorbeeld:

  • als de premie-inkomsten niet meer voldoende zijn om de schades te betalen of als de verzekering verlies oplevert;
  • als de verzekering en/of de manier waarop de premie wordt berekend, verandert;
  • door rekening te houden met de concurrentiepositie;
  • bij veranderingen in wet- en regelgeving;
  • bij economische en/of maatschappelijke ontwikkelingen.

De aanpassing kan ook tussentijds worden doorgevoerd, bijvoorbeeld omdat dit vanuit wetgeving verplicht is.

Als de premie en/of de voorwaarden van een verzekering veranderen, dan laat de verzekeraar dit vooraf aan je weten. Bij een aanpassing per verlengingsdatum ontvang je minimaal één maand vooraf bericht. Ook legt de verzekeraar uit waarom de premie en/of voorwaarden wijzigen, wat er verandert en per wanneer.

Ben je het eens met de verandering? Dan hoef je niets te doen. De verzekering loopt dan vanaf de wijzigingsdatum automatisch door met de veranderde premie en/of voorwaarden. Ben je het niet eens met de verandering? Dan kan de persoon die de verzekering afsloot de verzekering stoppen. Dit kan tot één maand nadat de verzekeraar de verandering liet weten. De verzekering stoppen doe je via nn.nl of door een brief of e-mail te sturen. De verzekering loopt dan tot de dag waarop de verandering zou ingaan.

Wat gebeurt er bij schade?

Als je schade doorgeeft, stelt de verzekeraar vast wat er is gebeurd. En hoe groot de schade is. De verzekeraar gebruikt hiervoor de gegevens die op het schadeformulier staan, de informatie die jij en de eventuele tegenpartij geven, en als dat nodig is getuigenverklaringen. Je geeft de verzekeraar de informatie die nodig is.

Ben je verzekerd voor je schade? En is je tegenpartij aansprakelijk? Dan probeert de verzekeraar jouw schade op hem te verhalen. Of op diens verzekeraar.

Ben je niet verzekerd voor je schade? En is je tegenpartij aansprakelijk? In sommige gevallen probeert de verzekeraar je dan te helpen om je schade te verhalen.

Lees hoe directe schadeafhandeling werkt

Ben je zelf aansprakelijk? Dan neemt de verzekeraar contact op met je tegenpartij of diens verzekeraar om de schade te regelen.

WA (Wettelijke Aansprakelijkheid)
De verzekeraar regelt de schade met de tegenpartij binnen de verplichtingen die zij heeft. Zij mag schade direct aan je tegenpartij vergoeden of een regeling afspreken. Let op! Heb je je tegenpartij laten weten dat je aansprakelijk bent? Of heb je toegezegd dat hij recht heeft op een schadevergoeding? Dan is de verzekeraar daar niet aan gebonden. Zij beoordeelt of je volgens de wet aansprakelijk bent voor de schade. Je bent bijvoorbeeld aansprakelijk als je een verkeersregel overtreedt. Bijvoorbeeld als je geen voorrang hebt verleend met je auto en daardoor het verkeersongeval is ontstaan.

WA Plus en WA All risk
Heb je schade aan je eigen auto en kan de schade worden hersteld? Dan is de omvang van de schade gelijk aan de reparatiekosten. Behalve als de reparatiekosten van je auto te hoog zijn. Namelijk: hoger dan het verschil tussen de dagwaarde direct vóór de gebeurtenis en de restwaarde. Dan is je auto total loss. De schade wordt dan berekend als het verschil tussen de dagwaarde direct voor de gebeurtenis en de restwaarde. Maar, als de vervangingswaarde van je auto volgens de ANWB-koerslijst plus 10 procent hoger is dan de dagwaarde. Dan wordt dat bedrag gebruikt om de schade te berekenen.

Ben je je auto kwijt door een gebeurtenis die onder Diefstal valt? Dan wordt de schade berekend als de dagwaarde direct voor de gebeurtenis. Of de vervangingswaarde volgens de ANWB-koerslijst plus 10 procent, als die hoger was dan de dagwaarde meteen voor de gebeurtenis.

Is er sprake van schade aan of diefstal van accessoires? Dan stelt de verzekeraar de omvang van de schade zo vast: de eerste 12 maanden na aanschaf schrijft zij 1,5% per maand (of een gedeelte daarvan) af op de aanschafprijs. Vanaf de 13e maand na aanschaf schrijft zij 1% per maand (of een gedeelte daarvan) af op de aanschafprijs.

Total loss
Is je auto total loss, of ben je je auto kwijt door een gebeurtenis die onder het onderdeel 'diefstal' is verzekerd? Dan vergoedt de verzekeraar de schade pas als je de eigendom van je auto aan de verzekeraar hebt overgedragen. Ook ben je verplicht om alle zaken die bij je auto horen aan de verzekeraar te overhandigen.
Meer informatie over wat er bij schade gebeurt en wat de verzekeraar uitkeert, lees je in hoofdstuk 8 van de polisvoorwaarden.

Doelgroepomschrijving

De Autoverzekering is geschikt voor alle Nederlandse huishoudens (ingezetenen) van 18 jaar en ouder die hun vermogen willen beschermen tegen kosten die worden gemaakt bij schade van en door autobezit. De auto moet een Nederlands kenteken hebben.


Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Regel het eenvoudig zelf of neem contact met ons op.

Naar Service en Contact