Welke zorgkosten krijg ik vergoed?

Als je zorg nodig hebt, vraag je je vast af: hoeveel krijg ik vergoed van mijn behandeling? Daarom hebben we een stappenplan gemaakt. Waarmee je kan zien of jouw behandeling wordt vergoed en hoeveel. En hoe we dat beoordelen. We kijken bijvoorbeeld naar welke basisverzekering je hebt en eventuele aanvullende (tandarts)verzekeringen. En of je naar een gecontracteerde zorgverlener gaat of niet. Check dit schema en je weet wat je vergoed krijgt.

Oranje bol cijfer 1

Check of je recht hebt op een vergoeding voor het type zorg dat je nodig hebt

  • Is er vergoeding mogelijk vanuit de basisverzekering of vanuit een aanvullende (tandarts)verzekering die je hebt gesloten?
  • Geldt er een eigen bijdrage voor dit type zorg?

Nu weet je welk bedrag maximaal voor vergoeding in aanmerking komt.

Ga je naar een gecontracteerde zorgverlener?

Dan is het maximale bedrag ook het bedrag dat we vergoeden.

Check welke zorgverleners we hebben gecontracteerd via onze Zorgvergelijker.

Ga je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener?

Dan hangt de vergoeding af van de basisverzekering die je hebt gesloten.
Check welke basisverzekering je hebt via Mijn NN Zorgverzekering.

Heb je de basisverzekering Zorg Vrij?

  • Dan vergoeden wij het maximaal te vergoeden bedrag volledig.
  • Een enkele keer krijgen we een rekening van een zorgverlener die onredelijk hoog is. De wet bepaalt dat wij deze rekening niet mogen vergoeden. Gelukkig komt dit bijna nooit voor.
  • Alleen voor niet-gecontracteerde GGZ, wijkverpleging en fysiotherapie vergoeden we 75% van dit maximaal te vergoeden bedrag. En nooit meer dan het maximumtarief. Dit is 75% van het tarief van zorgverleners met contract.

Heb je de basisverzekering Zorg Voordelig?

  • Wordt de zorg vergoed uit de basisverzekering? Dan vergoeden wij 70% van de rekening bij niet-gecontracteerde partijen. En nooit meer dan het maximumtarief. Dit is 70% van het tarief van zorgverleners met contract.
  • Wordt de zorg vergoed uit een aanvullende verzekering? Dan vergoeden wij het maximaal te vergoeden bedrag volledig. Alleen voor niet-gecontracteerde fysiotherapie vergoeden we 70% van dit maximaal te vergoeden bedrag. En nooit meer dan het maximumtarief. Dit is 70% van het tarief van zorgverleners met contract.

Staat er nog iets open?

Voordat we echt gaan uitbetalen checken we of de vergoeding onder het eigen risico valt en of de maximale vergoeding nog niet is verbruikt:

  • Valt de vergoeding onder het eigen risico? Dan verrekenen we de vergoeding eerst met het openstaande eigen risico.
  • Is er sprake van een maximum vergoeding en maximum aantal? Dan zijn de kosten hierboven voor eigen rekening.

Nu weet je wat we vergoeden!

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Chatten

Start de chat

Chat met Sanne, onze digitale assistent.

Bellen

026 353 53 53

Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

WhatsApp

+31 (0)6 1297 20 45

Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Vragen over declaraties, betalingen en wachtlijstbemiddeling kunnen wij niet via WhatsApp beantwoorden.

Spoed

+31 20 594 80 70

Het nummer van de hulpdienst staat ook vermeld op de EHIC-pas en op de achterkant van je zorgpas.