tot 2,90%*rente
* Effectieve rente op jaarbasis vanaf 30 augustus 2024 bij een looptijd vanaf 16 jaar. Wijzigingen voorbehouden.
Je kunt telefonisch bij Nationale-Nederlanden een Aanvullende PensioenUitkering openen. Dit is zonder advies. Het is belangrijk dat je -voordat je belt- goed geïnformeerd bent over het product. Dat je de fiscale en juridische regels van het product begrijpt. En weet of het past bij jouw situatie.
In vijf stappen vraag je een Aanvullende PensioenUitkering aan. Heb je vragen? We helpen je graag. We geven je alleen geen advies.
1. Je vraagt telefonisch een offerte aan
2. Je accepteert de offerte
3. Je bevestigt je identiteit in mijn.nn
4. Je laat het lijfrentekapitaal overboeken
5. Je ontvangt je periodieke uitkering
Wil je samen met een van onze collega’s een offerte aanvragen? Dan bel je ons op 088 663 06 63. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Voordat we de rekening voor je kunnen openen, stellen we je een aantal vragen. Deze gaan over de kenmerken van het product en de fiscale regels die erbij horen.
Het is belangrijk dat je alle informatie over het product en de fiscale regels goed doorleest voordat je belt. Het gesprek duurt ongeveer een half uur. Daarna ontvang je van ons een e-mail. Daarin staat dat je de offerte voor je Aanvullende PensioenUitkering kunt bekijken in mijn.nn. De offerte is 42 dagen geldig.
In een aparte mail ontvang je de activatiecode voor mijn.nn. Hiermee maak je een account aan. Heb je al inloggegevens voor mijn.nn? Volg dan toch de stappen in de e-mail. Je gebruikt dan de activatiecode om je Aanvullende PensioenUitkering toe te voegen aan je productoverzicht.
In mijn.nn vragen we je om je identiteit te bevestigen. Ga in mijn.nn naar je nieuwe rekening en volg de aanwijzingen. Om je identiteit te bevestigen, heb je je mobiele telefoon nodig.
Je bevestigt je identiteit met een foto van je paspoort of identiteitskaart, en van je gezicht. In het Privacy statement lees je waarom we dit vragen en hoe we met deze gegevens omgaan. Op nn.nl/identiteit lees je meer over het proces en waar je toestel aan moet voldoen.
Binnen één dag ontvang je een e-mail. Daarin geven we door of we je identiteit konden bevestigen.
Om je lijfrentekapitaal te laten overboeken, onderteken je het overdrachtsformulier. En stuur je deze naar ons of de bank of verzekeraar waar je lijfrentekapitaal staat. Dit overdrachtsformulier vind je in mijn.nn onder ‘Documenten’.
Voor een snelle afhandeling is het belangrijk dat je het formulier direct invult en opstuurt. Omdat de overboeking soms wel veertien dagen duurt. Wij nemen contact op met de bank of verzekeraar waar je lijfrente staat en doen ons best om de overboeking zo snel mogelijk te regelen.
Je periodieke uitkering gaat van start als het lijfrentekapitaal op de rekening van je Aanvullende PensioenUitkering is gestort. En als wij alle benodigde gegevens hebben ontvangen van de bank of verzekeraar waar je lijfrentekapitaal stond. In mijn.nn vind je informatie over je rekening, zoals je saldo en informatie over je periodieke uitkering.
Kosten
Voor het telefonisch openen van een rekening Aanvullende PensioenUitkering betaal je eenmalig € 175,-. Deze distributiekosten betaal je voor alle werkzaamheden die wij uitvoeren vanaf het eerste telefonisch contact tot en met het openen van je rekening.
Fiscale en juridische regels
Het is belangrijk dat je de werking van de Aanvullende PensioenUitkering goed begrijpt. En dat je de fiscale en juridische regels van het product kent en weet of het product bij je situatie past. Voldoe je niet aan de fiscale regels? Of sluit je het product af terwijl dat niet bij je persoonlijke situatie past? Dan kan dit aanzienlijke financiële gevolgen voor je hebben.
Distributiekosten betalen vanaf een andere betaalrekening dan de tegenrekening
De distributiekosten schrijven wij automatisch af van de betaalrekening die je als tegenrekening aan ons hebt doorgegeven. Wil je de kosten vanaf een andere betaalrekening betalen? Dan kun je het bedrag zelf naar ons overmaken. Je ontvangt van ons een e-mail met de betaalgegevens, het bedrag en de uiterlijke betaaldatum.
Distributiekosten betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening
Wil je de distributiekosten voor de Aanvullende PensioenUitkering betalen vanaf een buitenlandse betaalrekening? Neem dan telefonisch contact met ons op.
Betalingen vanaf een betaalrekening in het buitenland duren vaak langer. Let hierop zodat het bedrag op tijd op onze rekening staat.
Mogelijk extra kosten bij betalen distributiekosten in een andere valuta dan euro
Betaal je de distributiekosten vanaf een betaalrekening in andere valuta? Dan rekent de bank je valuta om in euro's. Daarvoor brengt je bank mogelijk kosten in rekening. Ook berekent je bank mogelijk kosten voor een internationale betalingsopdracht. Deze kosten betaal je zelf en komen bovenop het bedrag van de distributiekosten. Heb je daar vragen over? Raadpleeg dan je bank.
Je kunt de distributiekosten niet betalen vanaf een betaalrekening die afkomstig is uit de Ultra High Risk Countries (UHRC) landen zoals Cuba, Iran, Noord-Korea, Soedan en Syrië.
We kunnen je op verschillende manieren helpen.
Met een onafhankelijk adviseur kijk je samen naar welk product bij je past.